Wednesday, April 14, 2010




نةهرؤ شةوقى

Nahro Shawqy

Nehro Shawqi – the work consisted of 3 photos, two of which are photos of a house in which remnants of a bomb have been used to support the house. The third photo is that of a group of children whose school bags have been made of mild bags.


شوناسى كةرةسة راستةوخؤ فةنتازياى خةلق ديارى دةكات و بةشيَوةيةكى وا كة داهيَنان ثابةندة بة ماهيةتى كةرةستةى بةكارهيَنراو

جؤرى ئةو كةرةسةيةو رِةنط و شيَوةى و ئةو كاريطةرية مةعنةويانةى لةسةر مرؤظ دروستى دةكات دةتوانرىَ ببيَتة بيرؤكةيةك بؤ بةطةرِخستنى فةنتازيا.

ثالَنةرو هؤكاريَكى زوَر هةن كة وا بكات تا ئةم ثرؤسةية بة ئةنجام بطات، طرنكترينيان ثيَداويستية.ثيَداويستى وادةكات لة ثيَناوى دةستةبةركردنى ئةو كةلوثةلانةى كة مرؤظ رِوَذانة بؤ ثيَويستيةكانى خؤى بةكارى دةهيَنيَت هةولَبدات لة نةبووة وة بوَ بوو درووستيان بكات وةك ضؤن ووتراوة ( ثيَويستى دايكى داهيَنانة)! بؤ ئةم راستية نموونةطةليَكى زؤر مان هةية لة ذينطةيةكدا كة ثيَداويستيةكانى رِؤذانة هيَند ئاسان نية بة ثةيداكردنى. ويَرِاى ئةم ثيَداويستيةش كة بةردةوام لة هةولَدانداية بؤ دةستةبةركردنى، سروشتى فزولى مرؤظةكانة بؤ ئةزموونكردنى كةرةسةو كةلوثةلى تازة بةدةر لة جؤر و كواليَتى ئةو كةرةستةية، وةك ئةوةى لة رِيَى جيهانطيريةوة بة دؤزينةوةمان وةك بازاريَك و بة ناساندنمان تةنها وةك مةسرةف طةريَك و ساغ كردنةوةى هةموو ئةو كالاَو كةلوثولانةى كة تةنها باريَكى طةورة دةبىَ بؤ سةر ذينطة و هيضى كة! ناساندنمان وةك كؤمةلَطايةكى مةسرةف طةر طةورةترين كاريطةرى نيَطةتيظى دةبيَت لةسةرمان ئةويش بة لةبار بردنى فةنتازيا بؤ خةلقكردن لة رِيَى دووركةوتنةوة لة بةهاى مةتريال و بةكارنةهيَنانةوةى. بؤية ليَرةدا كردنى ئةو ثرسيارة طرنطة، كة ئايا كؤمةلَطا جياوازةكان بةطشتى وتةنانةت كةسةكانى ناو يةك كؤمةلَطا بةتايبةتى بةهةمان شيَوة بةر مةتريالَ دةكةون و بةهاى كةرةسة لايان دةنرخيَنرىَ؟ ئايا بةركةوتنى مرؤظةكان بة كةرةسة جياوازةكان ضةندة ثابةندى بة ئاطايى كةسةكانةوة؟

كؤمةلَطا مةسرةف طةرةكان كةرةستة لاى وان بةهاى كةمترة وةك لةكؤمةلَطا نةدارةكان , بةلَطةشمان بؤ ئةمة دريَذى تةمةنى كةرةسةى بةكارهيَنراوة و ثيَش لةناو بردن و فرَيَدانى لاى دووةميان و بةكارهيَنانى ضةند جاريَكى ديكةش بؤ مةبةستى جياجيا بؤ نموونة تةمةنى(سي ظى)ثانتؤلَيَك لة رِؤذى بةكوتالَبوونيةوة تا ئةو كاتةى بة دوورين دةدرىَ و لةبةردةكرىَ تا دةدرِدرىَ و كؤن دةبىَ و كاتى فرِيَدانى دىَ، دواجار لةفؤرِمى كةو مةبةستيَكى جيا بةكاردةهيَنريَتةوة بؤ دةستطر يا دؤشةك يا بؤ ثيَداويستى ديكةى مالَ ليَرةدا ويَرِاى طؤرِينى شيَوةكةى، ثيَبةخشينى شوناسيَكى ديكةية بؤ ئةو كةرةستةية.

ئةوةى ليَرةدا مةبةستمانة قسةى لةسةر بكةين ذينطةيةكة كة زؤر بة خيَرايى لة طؤرِانداية و طةر جار جارة ئيَستيَك نةطرين و لة سةردياردة كان وةستانيَك جدى نةكةين، ئةو طيَذاوة ى بة جيهانطيرى ناسراوة بة ئاسانى دةمان بات و دةمان هيَنىَ و بؤ كؤىَ بيةوىَ لةطةلَ خؤيدا ثةلكيَشمان دةكات!

خؤشبةختانة نموونةكانى مامةلَة كردن لةطةلَ مةتريالاَ زيندووة و دةتوانرىَ لاى خؤمان بة ئاشكرا ببينرىَ و هةستى ثيَبكرىَ وةك لةو جياوازية طةورةيةى مامةلَة كردنى شاريةك لة طةلَ لاديَيةكا بؤ كةرةسة دةيبينين ، طةر بمانةوى َ طشتطير ترى كةين دةلَيَين كؤمةلَطايةكى مةسرةفطةر و كؤمةلَطايةكى نةدار! لاى دووةم هةردةم ئاشت و تةباية لة طةلَ كةرةسةدا ئةكةرضى ئةو كةرةستةية نيَردرابيَت بؤ كوشتن و ويَرانكاريشى، يان بؤ ثيسكردن و تيَكدانى ذينطةكةشى، هةرلةبةرئةوةشة كؤمةلَطا بةرهةمهيَنةرةكان و مةسرةفطةرةكان جاريَكى دى ئاطاييان دةهيَننةوة كار لة ثيَناوى سةرلةنوىَ بةكارهيَنانةوة و رزطاركردنى خؤيان لة نوقوم بوون لة ناو ئةو بارة طرانةى كة ذينطةكةيانى دووضارى خةتةر كردووة، ئةمةش طةرِانةوةيانة بؤ سةرةتايى بوون لةطوزةراندنى ذياندا! ئيتر ليَرة و بة رةو دوا جياوازيةكة دةبينين لة نيَوان دوو كؤمةلَطا جياوازة كةدا ، يةكةميان كةرةسة بةكاردةهيَنييييَتةوة لة بةر ثيَداويستى و عةفةويوت و فزوولى بؤ ئةزموونكردن بة شتيَكى تازة ، ئةوى دى بةطةرِخستنى ئاطايية بؤ رِزطاركردنى سروشت و ذينطةى دةوروثشتى لةو بارةطرانةى كة دووضار و مةحكومى بووة!



The nature of the material directly determines the fantasy of invention, in a way that invention is dependent on the nature of the material used.

The type, colour and shape of material and the mental effect it has on humans can be used as a concept for initiating fantasy.

There are many factors and stimulators that could make this process happen, the most important of which is necessity. The need to obtain the day to day needs of life leads humans to strive to create something from nothing. As has been said, necessity is the mother of invention! We have many examples for this truism in environments where the procurement of daily necessities is not easy. In addition to necessity, the other factor behind this drive is human curiosity for experimenting with new materials and goods, regardless of the quality and type of the goods. Through globalisation, we have been redefined as mere consumers in a single market for goods, which are no more than a heavy load on the environment. Our redefinition as a consumer society will have the most negative effect on us, this by eliminating imagination for creation and taking us away from the value of material and its recycling. For that reason, it is important to raise this question. Do people in the different societies in general, and different people in a single society in particular, treat and value material in the same way? How related is humans’ treatment of material with their awareness?

The value of material is less in consumer societies than in poorer ones. Proof for this is the longevity of material in use and its recycling, before it is finally destroyed. For instance, a pair of trousers may in a poorer society be reused in other forms once it has stopped being used as trousers. It may be made into cushions or other household items. Here the change in the form of the trousers grants them a new identity.

What we intend to address here is the environment, which is changing rapidly. If we do not stop every now and then and give serious consideration to its trends, then the storm of globalisation will overrun us and take us to wherever it wishes.

Fortunately, there are many live examples of treatment of material here, which can be seen and felt clearly, such as the difference between the treatment of material between city dwellers and those living in the countryside – or to generalise further, we could say those in a consumer society and those in a poor one. The latter community is always at peace with material, even when the material has been sent for its destruction or the pollution of its environment. That’s why producing and consumer societies have gained more awareness of the need to recycle material in order to save themself from sinking under the heavy weight of material which is threatening the environment. They try to go back to a basic way of life. From here on, we see the difference between the two types of society- the first one recycles material because of need and curiosity for experimentation with new things; the second one is a conscious effort to save the eco system from its heavy load.

No comments:

Post a Comment